بايد سرت را به چيزي گرم كني تا حالت بر گردد سر جاي اولت .
حال احساس ادمها گاهي مثل يخچال فريزر خانه است . بايد چيزهايي هميشه تويش اماده داشته باشي .يخ زده و با اماده طبخ...:
چند بسته كله گنجشكي بقول ما شيرازيها ....(كوفته ريزه )و چند بسته كلم پخته اماده براي كلم پلو كه سخت ترين غذاي شيرازيست... چند تا گل شامي ، چند تا گل كتلت يا چند دانه فلافل كه سريع سرخش كني ... چند تا همبرگر خانگي كه بتواني سريع گريلش كني يا چند سيخ جوجه چيني اماده به سيخ كشيده شده . چند تكه سينه يا كتف و بال مرغ خوابانده شده كه مي شود توي ده دقيقه به سيخ كشيد و روي كباب پز گذاشت كنارش يكي دو نوع شور يا ترشي ....
حتي چند دانه بادمجان براي كباب كردن كه در عرض بيست دقيقه مي شود با ان يك كشك بادمجان عالي و خوشمزه پخت يا با اضافه كردن دو تا كوجه و چند پر سير و تخم مرغ ميرزا قاسمي درست كرد .براي ميهماني كه گاهي سر زده گرسنه از راه مي رسند.
حال احساس ادمها درست مثل يخچال فريز خانه است . بايد خاطرات خوب را بخوبي تويش نگه داشت خواباند يا منجمد كرد براي شبهاي كه خوب نمي خوابي روزهايي كه خوب اغاز نمي شوند
تا بتواني سفره اي بچيني براي غمي كه بي هوا ميهمان دلت مي شود ،گاهي...:
تا از خجالت ميهمانان سر زده اي كه گرسنه از راه مي رسند بدر بيايي .
ما را در سایت باران دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 3